- تصمیمگیری مهارتی است که شرکتها میتوانند و باید با توجه به پاداشهای مالی در میان مدیران و مدیران خود تقویت کنند.
- در بیست و پنج درصد مواقع، تصمیم گیری در طول مصاحبه نادیده گرفته می شود.
- طبق گفته McKinsey & Company ، مدیران ارشد تقریبا 40 درصد از زمان خود را صرف تصمیم گیری می کنند. از آنجایی که تصمیمگیری جزء حیاتی نقش هر مدیر اجرایی و نقطه شروع ضروری برای تأثیر مثبت است،
- وقتی مصاحبه ها تصمیم گیری را پوشش می دهند، مدیران اجرایی رضایت بیشتری دارند.
- فرآیند مصاحبه، طبق تعریف، تنها میتواند محتوای زیادی را در یک دوره زمانی معین پوشش دهد. اما تصمیمگیری موضوعی است که در صورت اولویتبندی، میتواند رضایت شغلی مدیران را افزایش دهد.
- مدیران اگر روشهای تصمیمگیری امروزی را درک کنند، میتوانند به طور مؤثرتری هنجارهای موجود را به چالش بکشند و ایدههای جدیدی را معرفی کنند و در عین حال همچنان به سنتهای مهمی احترام بگذارند که برای ترک ناگهانی آنها بسیار مخرب است.
- تصمیم گیری سازمانی ضعیف نقطه شکست بسیاری از رهبران است.
- مطالعه نشان داد که 63٪ از مدیران ارشد یا از شغل قبلی استعفا داده اند یا این کار را نتیجه مستقیم ناامیدی از تصمیم گیری سازمان می دانند.
- به جای اینکه فرهنگ تصمیم گیری یک شرکت را با استفاده از صفت های مبهم مانند «داده محور» یا «شفاف» در طول مصاحبه به تصویر بکشید، سعی کنید محیط تصمیم گیری فعلی شرکت را صریح به تصویر بکشید و سپس آن را با جایی که سازمان می خواهد مقایسه کنید.
- بسیار مهم است که محیط تصمیم گیری منحصر به فرد (و مبادلات مرتبط) را که برای شرکت خاص شما مناسب است، مورد بحث قرار داده و تعریف کنید و در آن جهت اطمینان داشته باشید، حتی اگر مقاومت اولیه در طول مسیر احساس شود.
- از آنجایی که تصمیمات تجاری مایه حیات هر سازمان و منبع خلق ارزش هستند، بحث در مورد آنها با شجاعت و صداقت در مرحله مصاحبه می تواند نتایجی را به همراه داشته باشد که بازی را تغییر دهد.
به نقل از HBr
دیدگاه خود را بنویسید