• به مدلی که به وسیله‌ی آن بتوانیم نقش واحد منابع انسانی را به عنوان یک نیروی استراتژیک در سازمان درک کنیم، شراکت تجاری منابع انسانی گفته می‌‌شود. 
  • یک رابط استراتژیک بین منابع انسانی و کسب و کار است. 
  • شریک تجاری منابع انسانی عموما با مسائل اداری درون سازمان سروکار ندارد.
  • بخشی از واحد مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها هستند.
  •  با مدیران در ارتباط هستند و اهداف بلند پروازانه سازمان را طراحی می‌کنند.
  •  شریک تجاری منابع انسانی عمدتاً با مشتری روبرو است.
  • در راستای تعیین اولویت‌ها، خلق ارزش و ارائه نتایج بدست آمده فعالیت دارند.
  •  مسئولیت های دقیق یک HRBP می تواند بسته به صنعت، اندازه شرکت، اهداف استراتژیک، بلوغ سازمان منابع انسانی و غیره متفاوت باشد.
  •  بیشتر در کسب و کارهای بزرگ دیده می‌شود
  •  یک شریک تجاری استراتژیک، مشاوری است که نظرات و ایده‌های او ارزشمند می‌باشد
  • شرکای تجاری منابع انسانی متخصصان منابع انسانی هستند که به همسو کردن "استراتژی افراد" سازمان با "استراتژی تجاری" آنها کمک می کنند.
  •  شریک تجاری منابع انسانی یک مدیر منابع انسانی است که خود را از هرج و مرج اداری رها کرده است.
  •  آنها باید در تمام تصمیمات مدیریتی اصلی مشارکت داشته باشند. 
  • شرکای تجاری منابع انسانی با مدیریت اجرایی همکاری می کنند.