او بیش از ۳۰ کتاب نوشته که بسیاری از آنها به موضوعات مرتبط با منابع انسانی، رهبری، مدیریت تغییر و استراتژیهای سازمانی پرداختهاند. یکی از معروفترین کارهای او مدل “شریک تجاری منابع انسانی” است که بهطور گستردهای در سراسر جهان استفاده میشود و تأثیر زیادی در شکلدهی به نحوه همکاری بخش منابع انسانی با سایر بخشهای سازمانها داشته است.
دیو اولریچ همچنین در زمینههای رهبری، توسعه سازمانی و شایستگیهای کارکنان تخصص دارد و سخنران، نویسنده و مشاور برجستهای در سطح جهانی است. او به سازمانها و رهبران کمک میکند تا از طریق توسعه منابع انسانی و استراتژیهای نوآورانه، به بهبود عملکرد خود دست یابند.
در این گفتگو که با “عنوان نقش شریک تجاری منابع انسانی را در دوران دیجیتال” در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است، دیو اولریچ به موضوعات زیر پرداخته است:
چگونه منابع انسانی میتواند تأثیر خود را بر رهبران، سازمانها و کارکنان افزایش دهد.
ویژگیهایی که یک مدیر منابع انسانی عالی باید داشته باشد
برخی از انتقادات مدل معروف شریک تجاری منابع انسانی دیو اولریچ و چگونگی تکامل این مدل در طول زمان
چهار فاز منابع انسانی دیجیتال
تأثیر فناوری و آینده کار بر برنامهریزی استراتژیک نیروی کار
برخی از یافتههای تعجبآور و شاید نگرانکننده که محققان دیو در مورد نحوه استفاده شرکتها از تجزیه و تحلیل دادههای منابع انسانی کشف کردهاند.
دیدگاه خود را بنویسید