• بهره وری افزایش یافته است. منابع انسانی دیجیتال با خودکارسازی وظایف روتین و وقت‌گیر، بخش‌های منابع انسانی را قادر می‌سازد تا با تمرکز بر فعالیت‌های با ارزش بالاتر، استراتژیک‌تر عمل کنند. 
  • ابزارهای دیجیتال منابع انسانی همچنین به مدیران اجازه می‌دهند تا چالش‌های بالقوه را پیش‌بینی کنند و راه‌حل‌های پیشگیرانه ابداع کنند. 
  • سیستم های خودکار احتمال خطا در کارهایی مانند نوشتن گزارش و مدیریت مالی را کاهش می دهند.
  • بینش و انطباق بیشتر مبتنی بر داده. منابع انسانی دیجیتال فرصت‌های جدیدی را برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها باز می‌کند و به منابع انسانی کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و استراتژی‌های تجاری را بر اساس بینش‌های زمان واقعی هدایت کنند.
  • با قوانینی که دائماً در حال تغییر هستند، سیستم‌های منابع انسانی دیجیتال انطباق را تضمین می‌کنند و خطر مشکلات قانونی را کاهش می‌دهند. اقدامات امنیتی پیشرفته در ابزارهای دیجیتال HR می تواند به محافظت از داده های حساس کارکنان، ایجاد اعتماد و انطباق کمک کند.
  • کارایی هزینه و فرآیندهای بهتر. منابع انسانی دیجیتال وظایف روتین را ساده و خودکار می کند و به متخصصان منابع انسانی اجازه می دهد بر روی ابتکارات استراتژیک متمرکز شوند که بر نتیجه نهایی تأثیر می گذارد.
  • اتوماسیون و ابزارهای دیجیتال به طور قابل توجهی هزینه های مرتبط با فرآیندهای دستی و کاغذبازی را کاهش می دهند و به کارایی کلی بودجه کمک می کنند.
  • بهبود تجربه کارکنان منابع انسانی دیجیتال ابزارهای سلف سرویس را در اختیار کارمندان قرار می دهد و زمان پاسخگویی سریع تر و شفافیت بیشتر را تقویت می کند. این باعث افزایش تجربه کلی کارکنان می شود. پلتفرم‌هایی که شبکه‌های اجتماعی را تقلید می‌کنند ، همکاری و ارتباط میان کارمندان را تسهیل می‌کنند و کارهای روزانه را جذاب‌تر و کمتر منزوی می‌کنند. در همین حال، برنامه‌های داخلی مبتنی بر تحلیل، فرآیند القایی را برای برآورده کردن نیازهای فردی تنظیم می‌کنند و آن را مؤثرتر و کاربرپسندتر می‌کنند.