• جو سازمانی یک شاخص کوتاه مدت است که بر احساسات یا ادراکات فعلی کارکنان در مورد محل کار خود متمرکز است.
  • فرهنگ سازمانی بر جنبه های بلندمدت و بنیادی تمرکز دارد که شامل ارزش ها و باورهای اصلی است که «چگونگی انجام کارها» را در سازمان تعریف می کند.
  • جو سازمانی می تواند بر اساس رویدادهای جاری، تغییرات رهبری یا سیاست های جدید به راحتی نوسان کند.
  •  فرهنگ سازمانی (خوب یا بد) تمایل به تحقق و تکامل آهسته در طول زمان دارد. به طور کلی به دلیل ماهیت عمیق خود در برابر تغییر مقاوم تر است.
  •  فرهنگ در طول زمان از طریق تجربیات، اقدامات رهبری و شیوه‌های تثبیت‌شده ساخته و تقویت می‌شود. 
  • یک جو مثبت باعث ایجاد حس تعلق، انگیزه و عملکرد بالاتر می شود، در حالی که جو منفی می تواند منجر به عدم مشارکت و مانع از اهداف تجاری شود.